AFHALING EN LEVERING
Kan ik een keuze maken tussen afhalen of leveren?
Ja, tijdens het bestelproces kun je wel degelijk opteren voor afhalen óf leveren.

AFHALEN gebeurt tijdens de openingsuren in ons afhaalpunt:
  • Adres: Generaal Lemanlaan 106 - 8310 Assebroek
  • Openingsuren: maandag - dinsdag - donderdag - vrijdag van 11.30u tot 15.30u.

Binnenkort wordt er GELEVERD op vrijdagavond en zaterdagochtend. Vrijdagavond tussen 18.00u en 20.00u en zaterdagochtend tussen 09.00u en 11.00u.

Hoe worden de gerechten verpakt?
Het verpakkingsmateriaal van de gerechten verschilt naargelang afhaling of levering.
  • Enkel bij AFHALING kunnen de maaltijden warm overhandigd worden. Daartoe maken we gebruik van een ecologische suikerriet take-away box die microgolfbestendig is.
    Bij AFHALING kan anderzijds ook geopteerd worden voor een koud meeneemgerecht in ecologisch verantwoorde PLA verpakking (niét microgolfbestendig!).
  • Bij LEVERING wordt je gekoelde maaltijd steeds bezorgd in PLA verpakking omdat de etenswaren niet op een kwalitatieve manier bewaard kunnen worden in de koelkast in de take-away verpakking.
We blijven zoeken naar een ecologisch recipiënt dat zowel in staat is om de maaltijden een aantal dagen kwalitatief te bewaren als microgolf- / ovenbestendig is.
Aluminium of niet-recycleerbare verpakkingen zijn voor ons geen optie.
Indien gewenst kunnen we de etenswaren NATUURLIJK ook meegeven in meegebrachte eigen recipiënten. :-)

Hoeveel bedragen de verzendkosten?
We hanteren standaard verzendkosten van 4,5€ (ongeacht het gewicht, omvang en aankoopbedrag van je bestelling) voor Brugge en omstreken.
Het is de intentie om in de toekomst een groter gebied te beleveren (onder voorwaarde van een bestelling > 70€) maar dit is vooralsnog niet van toepassing.

Welk gebied bedoelen jullie met 'belevering van Brugge en omstreken'?
De regio die beleverd wordt = straal van 20 km rond Brugge.
Indien het niet duidelijk is of je gemeente beleverd wordt, aarzel niet ons hierover aan te spreken. We brengen snel duidelijkheid.

Verzenden jullie elke dag?
Nee, we verzenden bestellingen (ten laatste besteld vóór donderdag 18u) op vrijdagavond en zaterdagmorgen. 
We houden je via mail op de hoogte wanneer je bestelling effectief de deur uit gaat.

Hebben jullie alles op voorraad?
We proberen alle producten continue op voorraad te hebben om je pakket zo snel mogelijk te kunnen leveren.
Wel is het zo dat we de hoeveelheid bestellingen niet helemaal kunnen voorzien.
Mocht een artikel onverhoopt net uit voorraad zijn, dan nemen we contact met je op.

Met welke transportfirma werken jullie?
Wij brengen de bestelling regio Brugge met eigen transportmiddel tot bij jou.
In de toekomst bekijken we meerdere opties:
  • aangezien we u ook buiten de regio (Brugge) wensen te beleveren, is het mogelijk dat we het transport op termijn uitbesteden.
  • aangezien we het milieu belangrijk vinden, bekijken we ook hier de mogelijkheden om uw producten (binnen een kleine straal) op een ecologischer manier, zoals fietskoerier, te bezorgen.
Indien we veranderen van manier van transport, dan laten we dit zo snel mogelijk weten.

Hoe lang is mijn bestelling onderweg?
Bij levering op vrijdagavond wordt je bestelling diezelfde avond ingeladen en tot bij u gebracht.
Op zaterdagmorgen hetzelfde ritueel: je bestelling gaat de gekoelde wagen in en max. 2 uur later, neem je de goederen in ontvangst.

Kan ik mijn bestelling opvolgen?
Jazeker, je ontvangt sowieso van elke stap in het proces (je bestelling/afrekening, verzending van je pakket, enz.) van ons een e-mail om je op de hoogte te houden. 

Wat gebeurt er als ik op het moment van levering niet thuis ben?
We zullen het pakket dan bij je buren aanbieden.
Zijn ook deze niet thuis (of je hebt vooraf aangegeven dat je dat niet wil), dan gaat het pakket naar ons afhaaladres en kan je het daar afhalen binnen de openingstijden.
Aangezien uw pakket koel verzonden wordt, adviseren we je om het pakket bij de eerste aanleverpoging in ontvangst te nemen. Hetzij persoonlijk, hetzij via buren of derden. 
Alma Vero is niet langer verantwoordelijk voor de versheid en kwaliteit van de gekoelde verswaren als het pakket langer dan benodigd onderweg is.
 
Kan ik mijn bestelling op een ander adres dan mijn thuisadres laten leveren?
Tijdens het afhandelen van je bestelling krijg je de optie om een afwijkend afleveradres op te geven. Uiteraard geldt dit niet voor postbussen. Het pakket moet in ontvangst genomen kunnen worden.

Waarom gekoeld transport?
Onze productenhebben een beperkte houdbaarheidsdatum en vereisen koeling (geen diepvries) tijdens het transport. Om die reden verzenden wij deze automatisch in een speciaal daartoe voorziene thermische verpakking.
We verzenden verswaren op deze manier om de best mogelijke kwaliteit van je bestelling te waarborgen tot je deze daadwerkelijk ontvangt. Bij ontvangst adviseren we je om de gekoelde producten meteen in de koelkast bij te zetten. 
Alma Vero is niet langer verantwoordelijk voor de koeling en versheid van de inhoud van de bestelling als deze niet bij de eerste aanleverpoging in ontvangst wordt genomen.

Ik woon in jullie buurt. Kan ik mijn bestelling dan komen afhalen?
Je kunt je bestelling gratis bij ons ophalen. Dat kan tijdens de openingsuren van Alma Vero: op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 11.30u tot 15.30u.

Bij elk product kan je de keuze "leveren" of "afhalen" aanvinken. De verzendkosten valt dan automatisch weg.
Het adres van ons afhaalpunt is: Generaal Lemanlaan, Sint-Kruis Brugge, België

Zijn er nog andere afhaalpunten?
Voor het moment niet maar dit is in de toekomst wel de bedoeling.