VEELGESTELDE VRAGEN

Producten

Zijn alle producten biologisch?
Ja, al onze ingrediënten zijn biologisch.
We kopen onze producten zoveel mogelijk lokaal in bij bioboeren uit het Brugse Ommeland. Kraakvers op uw bord dus. 
Elementen die niet bij hen beschikbaar zijn kopen we aan via onze biologische groothandel.

Waarom werken jullie eigenlijk met biologische producten?
We konden niet anders dan kiezen voor deze duurzame optie want deze houdt in:
niet alleen
  • smaakvoller dan zijn gemanipuleerde broertje
  • geplukt wanneer rijp
  • vrijwel afwezigheid van chemische en synthetische bestrijdingsmiddelen
maar ook
  • zorg voor milieu, natuur
  • zorg voor dierenwelzijn: rekening houden met het natuurlijk gedrag van dieren, geen preventieve toediening van medicijnen en groeihormonen
  • niet genetisch gemanipuleerd zaaigoed
  • beschikbaarheid van rassen die helaas in de vergetelheid zijn geraakt omdat ze niet voldoen aan de eisen van het moderne voedselproductiesysteem: dus voedzamer!
  • veel minder additieven
  • dikwijls ook fairtrade

Zijn jullie in het bezit van een biogarantie-label?
Nog niet, het is de bedoeling om deze in de toekomst aan te vragen. We houden je op de hoogte.
 
Vrij van allergenen, hoe zit dat nu?
We koken standaard gluten- en lactosevrij.
Na het lezen van heel wat literatuur hieromtrent, zijn we er heel erg van overtuigd dat dit voor iedereen de gezondste optie is.
Een simpele verklaring voor véél welvaartsziektes.
Gluten (tarwe) en melk zijn niet aanwezig in onze keuken, dus hier is er alvast geen gevaar voor contaminatie.

Wat andere allergenen betreft kun je eenvoudigweg aangeven via het bestelproces welke ingrediënten je niet wenst toegevoegd te hebben aan je maaltijd.
We gaan hier MET DE GROOTSTE ZORG mee om want weten uit eigen ondervinding hoe zwaar je lichaam en geest het te verduren kunnen krijgen.
We GARANDEREN dus dat je bestelling vrij is van de door jou vermelde allergenen!

Hoe vers zijn die 'versbereide' gerechten?
Zeer vers. Om de beste kwaliteit en optimale versheid te kunnen bieden, kiezen wij ervoor onze gerechten in de ochtend te bereiden.
U kunt deze dus warm afhalen tussen 11.30u en 13.30u.
Na de bereiding worden de gerechten versneld afgekoeld (voor levering of afhaling naar keus) zodat u deze zeker nog een 2-tal dagen in de koelkast kunt bewaren en na opwarming van een kraakverse maaltijd kunt genieten.

Er zijn producten die ik mis in jullie shop, waar vind ik ze dan wel?
Heb je een product waarnaar je al lang op zoek bent? Heb je bepaalde producten die je graag in de shop zou zien zodat je het  in 1 keer mee kan bestellen zonder 10 verschillende winkels te doen? Laat het ons gerust weten. Het assortiment zullen we steeds uitbreiden en als we weten wat je wilt, dan kunnen we daar natuurlijk ook rekening mee houden.
>> Laat ons hier weten wat jij nog graag in de shop zou zien

Andere

Wat doen jullie met mijn persoonsgegevens?
Wij verstrekken nóóit gegevens aan derden! We hanteren je persoonsgegevens louter voor de correcte afhandeling van je bestelling en om je op de hoogte te houden van nieuws en eventuele acties/aanbiedingen bij almavero.be.
Wil je deze berichten niet ontvangen, dan kan je je ten allen tijde uitschrijven via de link onderaan de mails.
  
Ik kan mijn vraag niet terugvinden. Wat nu?
Contacteer ons via het contactformulier. Wij beantwoorden je vraag dan zo snel mogelijk.